![]()
Obrázky (50) Recenze (1) Ke stažení (8) Diskuse (29) Popis hryMansions of Madness je semikooperativní (několik hráčů hraje společně proti ostatním) desková hra s hororovou atmosférou, která tematicky čerpá ze hry Arkham Horror. Jeden hráč hraje Pána domu (tzv. Keepera) a všichni ostatní hrají vyšetřovatele. Cílem Pána domu je naplnit temné poslání určené zvoleným scénářem, zatímco vyšetřovatelé se snaží odhalit a překazit plány, které Pán domu spřádá. Příprava hryHráči si nejprve vyberou scénář, který budou hrát a připraví podle něj hrací plán. Dále hráči připraví různé karty, žetony a figurky nestvůr. Následně si zvolí, kdo bude představovat Pána domu a kdo vyšetřovatele. Vyšetřovatelé si přečtou úvodní příběh, vyberou si postavy a jejich počáteční vybavení (předměty, kouzla atd.). Pán domu vykoná přípravu podle návodu pro zvolený scénář. Obecně to obnáší přichystání balíčků karet, umístění karet průzkumu, překážek a zámků na hrací desku. Navíc Pán domu nachystá karty příběhu, které musí vyšetřovatelé v průběhu hry postupně odkrýt, aby zjistili, o co Pán domu usiluje. Průběh hryHra probíhá v kolech. Každé kolo se skládá z akcí vyšetřovatelů a akcí Pána domu. Akce vyšetřovatelů Každý vyšetřovatel může ve svém tahu provést dva body pohybu a jednu akci. Pořadí akcí přitom může libovolně kombinovat.
Akce Pána domu Akce Pána domu probíhají v přesně stanovené sekvenci následujích kroků:
Testy schopností V průběhu hry čelí vyšetřovatelé různým nebezpečím a zkouškám. O tom zda v dané činnosti uspějí či nikoliv, rozhodují pomocí testů schopností. K testu schopnosti je hráč obvykle vyzván kartou, kterou táhl (např. ve fázi průzkumu, útoku) nebo kartou, kterou na něj zahrál Pán domu. Test vždy udává, jaká schopnost je použita a jak je modifikována. Hráč poté vezme hodnotu schopnosti uvedenou na kartě postavy, upraví ji modifikátorem a hodí desetistěnnou kostkou. Aby uspěl, musí hodit číslo menší nebo rovné modifikované hodnotě schopnosti. Při testu schopnosti může hráč využít žetony schopností, které dostal na začátku hry. Za spotřebování 1 žetonu schopnosti si vyšetřovatel přičte k testované schopnosti hodnotu svého Štěstí (jedna ze schopností postavy). Tím dojde ke zvýšení čísla, které musí hráč podhodit, aby uspěl. Puzzle Zámky a různé hlavolamy představují překážky, které musí vyšetřovatel překonat, aby mohl vstoupit do místnosti nebo odhalit karty průzkumu, které se v místnosti nacházejí. Pokaždé když hráč narazí na jednu z těchto karet, musí nejprve náhodně vylosovat jednotlivé dílky zámku resp. překážky a poté je náhodně sestavit do tvaru uvedeném na kartě. K vyřešení puzzle získává vyšetřovatel tolik akcí, jaká je hodnota jeho intelektu. Za jednu akci může vyšetřovatel: zaměnit dva dílky, otočit 1 dílek o 90 stupňů anebo vyměnit jeden dílek za nový – náhodně tažený. Ve hře jsou celkem tři typy puzzle:
Konec hry a určení vítězné stranyHráči hrají tak dlouho, dokud jedna ze stran nesplní podmínky vítězství stanovené scénářem nebo nenastane remíza – v tom případě prohrávají obě strany. Pán domu navíc zvítězí, pokud se mu povede zabít všechny vyšetřovatele současně. Autor: Parxel Zdroje: Veškerý text jsem "ukradl" (Copy->Paste) z http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/mansions-of-madness-1631/ |