Deskovečer‎ > ‎Seznam her‎ > ‎Na vyžádání‎ > ‎

Zeměplocha: Ankh-Morpork

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: není
 Zapůjčeno od:
Jakub Režňák
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Obrázky (21)     Recenze (1)     Ke stažení (4)     Diskuse (5)

Popis hry

Ankh-Morpork: největší město Zeměplochy. Domov více než milionu obyvatel, centrum obchodu a sídlo mnoha cechů. Město s velkým problémem - Městský vládce patricij Lord Vetinari zmizel. To využily hlavy mocných rodin a začaly bojovat o moc nad městem. Podaří se jim ho ovládnout? A podaří se to Vám?

Discworld: Ankh-Morpork je stolní hra z prostředí Pratchettovy Zeměplochy. Hráči představují osobnosti, které pocítily příležitost a pokoušejí se o ovládnutí města.

Příprava hry

Každý hráč si vezme jednu sadu žetonů (poskoků a domů), 10 tolarů a vylosuje si jednu z osobností, za kterou bude hrát. Peníze jsou viditelné stále, osobnosti jsou naopak utajeny před ostatními hráči. Z karet s hnědým a zeleným okrajem se vytvoří dobírací balíček a každý hráč si z něj dobere pět karet. Hráči umístí několik svých žetonů poskoků spolu s žetony problémů na hrací plochu dle návodu. Nakonec se ostatní komponenty (peníze, karty událostí a území, žetony démonů, trollů a problémů) položí na stůl.

Průběh hry

Hráč, který je na tahu, si vybere jednu ze svých karet a zahraje ji. V horní části karty jsou akce, které hráč může, ale nemusí provést (kromě akce Náhodná událost, ta je povinná). Provádí je v pořadí, v jakém jsou na kartě zobrazeny, zleva doprava. Po provedení těchto akcí si hráč doplní karty z dobíracího balíčku, aby jich měl na ruce pět. Poté je na řadě další hráč. Když dojde poslední karta z dobíracího balíčku nebo když některý z hráčů dosáhne svého cíle, hra končí.

Možné akce jsou:

  • umístit poskoka - nový poskok se dá umístit jen do oblasti, kde hráč už jednoho poskoka má, nebo do oblasti s ní sousedící.
  • postavit budovu - budova se dá postavit jen v oblasti, kde hráč má svého poskoka, pokud tam už není žádná jiná budova ani žeton problémů. Tehdy hráč zaplatí za postavení budovy částku uvedenou na kartě oblasti a tuto kartu si vezme a položí před sebe, čili tuto oblast ovládá.
  • vražda - hráč může odstranit démona, trolla nebo soupeřova služebníka z území obsahujícího žeton problémů, ale musí odstranit i tento žeton.
  • odstranění žetonu problémů - odstranění jednoho libovolného žetonu
  • braní peněz - hráč si vezme z banku částku uvedenou na kartě
  • svitek - provedení akce popsané ve spodní části karty
  • náhodná událost - jediná povinná akce. Hráč si vezme kartu události, vyhodnotí ji a odloží stranou. Karty událostí se ve hře objeví jen jednou.
  • zahraj další kartu - hráč může zahrát další kartu z ruky
  • přerušení - tyto karty mohou být zahrané kdykoliv, i mimo hráčova tahu. Jejich použití se nepočítá jako akce

Konec hry

Když dojde poslední karta z dobíracího balíčku nebo když některý z hráčů dosáhne svého cíle, hra končí. Cíle hráčů se různí: ovládnutí určitého počtu oblastí, přítomnost určitého počtu žetonů problémů na hrací ploše, atd. 

Autor: klaymen


Zdroje:

Veškerý text jsem "ukradl" (Copy->Paste) z http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/zemeplocha-ankh-morpork-1937/
Comments